L'Ajuntament posa en marxa uns ajuts extraordinaris per donar suport al teixit comercial i empresarial del municipi

Última revisió 13-08-2021 13:00
10/08/2021

A partir del pròxim dijous 12 d’agost, els establiments interessats podran sol·licitar els nous ajuts de manera telemàtica a través del web municipal

Amb la voluntat de contrarestar els efectes econòmics derivats de l’emergència sanitària i donar suport al teixit comercial i empresarial roquerol, l’Ajuntament de La Roca del Vallès ha presentat uns ajuts municipals extraordinaris. En concret, el consistori hi destinarà una partida de 200.000 euros. «Sabem que la pandèmia ha comportat greus problemes per als comerços i les empreses de casa nostra. Amb aquests ajuts municipals, volem alleugerir les dificultats que els roquerols i les roqueroles han patit i estan patint per tirar endavant els seus negocis i els seus projectes vitals. Volem impulsar l’activitat econòmica al poble i deixar enrere aquests mesos tan foscos», afirma la regidora de Promoció Econòmica, Raquel Vilardebó.

A partir del pròxim dijous 12 d’agost i fins al dilluns 13 de setembre, podran sol·licitar els nous ajuts les persones físiques o jurídiques que desenvolupessin una activitat empresarial, professional o artística al municipi i que en data 14 de març, dia que va entrar en vigor l’estat d’alarma decretat per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, van haver de cessar-la. Així mateix, hi podran optar aquelles que hagin tingut importants pèrdues econòmiques arran de la crisi sanitària. Els establiments beneficiaris podran rebre un ajut entre els 1.000 i els 3.000 euros. 

Com a principal requisit, les bases estableixen que els negocis no han d’haver estat declarats serveis essencials durant l’estat d’alarma i han d’haver patit un tancament total o parcial o una davallada mínima del 25% dels ingressos per vendes respecte del mateix període de l’any anterior. També, han de tenir menys de cinc treballadors contractats, estar legalment constituïts i registrats, i estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb les diferents administracions.

Les sol·licituds s’hauran de presentar de manera telemàtica a través del web municipal. Per a poder fer-ho, cal tenir el certificat digital i tota la documentació en format electrònic.

Per a més informació, es poden consultar les bases de la convocatòria.