Portada Mail Suscriure's a les notícies RSS

Educació La Roca del Vallès se suma a la campanya #TrenquemEstereotips
La Roca del Vallès se suma a la campanya #TrenquemEstereotips

La iniciativa va encaminada superar els estereotips de gènere que es transmeten als infants a través del temps de joc i les joguines.

Amb la voluntat de sensibilitzar el conjunt de la ciutadania sobre la importància de transmetre els valors de l’equitat de gènere a l’hora d’educar els infants, l’Ajuntament de la Roca del Vallès s’adhereix a la campanya promoguda per l’Institut Català de les Dones (ICD) ‘Trenquem estereotips’.

El projecte, que es pot seguir a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #TrenquemEstereotips, té com a objectiu promoure l'educació en els valors i comportaments de la igualtat de gènere, per facilitar que els infants desenvolupin tot el seu potencial en qualsevol àmbit de la vida, respectin les diferències i no aprenguin a discriminar per raó de gènere.

En aquest sentit, el consistori posa èmfasi en què els jocs i les joguines no són només un entreteniment, sinó que també són instruments que serveixen per a construir imaginaris i identitats. El joc, com la nutrició, la salut, la protecció i l’educació, és essencial per desenvolupar el potencial dels infants, contribueix al seu creixement físic, mental i social. La reproducció de conceptes sexistes a través de les joguines, doncs, impedeix el ple desenvolupament de les persones, i atempta contra el principi d’igualtat efectiva de dones i homes.

Així, en el marc de la campanya s’han editat un total de quatre imatges promocionals (amb eslògans com ‘Faig màgia amb la pilota de rugbi’, ‘Faig volar l’estel per sobre el campament’, ‘Condueixo per paisatges fantàstics’ o ‘Quan ballo, tinc superpoders’) que juguen amb la combinació de joguines que fàcilment s’identifiquen amb estereotips de gènere i la seva deconstrucció per a superar els estereotips sexistes que condicionen les criatures a uns determinats jocs, ja que tothom ha de poder desenvolupar la tendresa, la valentia, la sensibilitat, la iniciativa o la fortalesa.

En el cas de la Roca del Vallès, les imatges es distribuiran a les escoles i als comerços del poble amb l’objectiu d’implicar i sensibilitzar al conjunt de la ciutadania sobre els objectius d’aquesta campanya.