L’Ajuntament demana extremar les precaucions i evitar conductes de risc.

">

Activat el nivell 2 del Pla Alfa a la Roca del Vallès per alt risc d'incendis forestals

Última revisió 26-06-2025 10:18
26/06/2025

L’Ajuntament demana extremar les precaucions i evitar conductes de risc.

La Roca del Vallès es troba des del 24 de juny en alerta nivell 2 del Pla Alfa, activada pel Cos d’Agents Rurals davant l’alt risc d’incendi forestal. Les altes temperatures i la baixa humitat fan necessari extremar les precaucions, especialment en espais naturals i zones boscoses.

El nivell 2 del Pla Alfa implica perill alt d’incendi i activa mesures específiques de vigilància i prevenció, com la limitació d’activitats que puguin generar risc de foc. El Pla Alfa estableix una escala de 0 a 4, on el 4 és el risc extrem. El nivell 2 implica mesures i restriccions com suspensió d'activitats de risc com ara crema de restes vegetals, focs d'esbarjo o fogonets de gas, pirotècnia, barbacoes i castells de foc o algunes activitats agrícoles que puguin generar espurnes o foc. També hi ha prohibicions específiques, com encendre foc en terrenys forestals o en una franja de 500 metres al voltant, i no es poden utilitzar màquines o equips al bosc que puguin generar espurnes, com bufadors o radials, llevat d'autorització expressa.

Es demana a la població, doncs, evitar conductes de risc i mantenir-se informada a través del web oficial del pla:  interior.gencat.cat/pla-alfa. Davant de qualsevol foc o indici d’incendi, cal trucar immediatament al 112.