L’acte institucional, que enguany ha celebrat vint anys, ha comptat amb música, cultura popular, la lectura del manifest i les tradicionals ofrenes florals al monòlit de la plaça de l’Ajuntament.

">

La Roca del Vallès commemora la Diada Nacional de Catalunya amb una àmplia participació ciutadana i associativa

Última revisió 21-09-2026 12:07
21/09/2026

L’acte institucional, que enguany ha celebrat vint anys, ha comptat amb música, cultura popular, la lectura del manifest i les tradicionals ofrenes florals al monòlit de la plaça de l’Ajuntament.

La Roca del Vallès va commemorar, divendres 11 de setembre, la Diada Nacional de Catalunya amb el tradicional acte institucional a la plaça de l’Ajuntament. La celebració va reunir representants municipals, formacions polítiques, entitats i veïns i veïnes del municipi en una jornada marcada per la participació, la cultura popular i la reivindicació de la identitat col·lectiva.

L’acte, que aquest 2026 ha arribat als vint anys de trajectòria, va començar amb la interpretació d’El cant del poble a càrrec de la Unió Coral Centre i Energia, amb el suport del cor La Perla de l’Havana de Mataró.

A continuació, es va fer la lectura del manifest institucional de la Diada, consensuat pels grups municipals Junts per la Roca, Esquerra Republicana de Catalunya i Ara la Roca.

L’alcaldessa de la Roca del Vallès, Marta Pujol, ha destacat que “la Diada és una jornada per recordar la nostra història, reivindicar la nostra llengua, la nostra cultura i els nostres drets, però també per reforçar tot allò que ens uneix com a poble”. Pujol també ha agraït “la implicació de totes les persones, entitats i formacions polítiques que, un any més, han participat en un acte plural i obert a tota la ciutadania”.

Ofrenes florals al monòlit

La primera ofrena floral va anar a càrrec de l’Ajuntament de la Roca del Vallès, representat per l’alcaldessa, Marta Pujol, i els membres de la corporació municipal, en nom de tots els roquerols i roqueroles. Seguidament, els Gegants de la Roca del Vallès van protagonitzar el seu tradicional ball d’ofrena.

Les formacions polítiques que van dipositar flors al monòlit van ser:

  • Junts per la Roca
  • Partit dels Socialistes de Catalunya
  • Esquerra Republicana de Catalunya
  • Ara la Roca

També van participar en l’ofrena floral les entitats següents:

  • Agrupació Pessebrista de la Parròquia de Santa Agnès
  • Agrupació Sardanista Mogent
  • Asociación Rociera de la Roca del Vallès
  • Associació Amics de la Cercavila
  • Associació de Comerciants de la Roca (COR)
  • Associació de Veïns i Casal de la Gent Gran de Santa Agnès de Malanyanes
  • Associació de Veïns del Carrer de Dalt-Sota el Castell
  • Casal d’Avis de la Roca del Vallès
  • Club Atletisme Elskekorrenmolt
  • Club de Futbol La Roca-Penya Blanc-i-Blava
  • Comissió de Reis
  • Defensem La Residència
  • Fundació Handbol Roquerol

Finalment, la Unió Coral Centre i Energia i el cor La Perla de l’Havana de Mataró van fer conjuntament la seva ofrena floral.

La commemoració va cloure amb la interpretació d’Els Segadors, himne nacional de Catalunya, i amb una fotografia de família davant de l’Ajuntament amb totes les persones participants.