Portada Mail Suscriure's a les notícies RSS

Educació L’Escola Mogent rep el reconeixement del Departament d’Educació pel projecte ‘Mog.mat’
L’Escola Mogent rep el reconeixement del Departament d’Educació pel projecte ‘Mog.mat’

El programa consisteix en extreure coneixements de matemàtiques a partir de les pròpies vivències dels alumnes utilitzant diferents materials, fent-los pensar i verbalitzant les dades extretes.

El pla ‘Mog.mat’ impulsat per l’Escola Mogent ha estat un dels programes educatius que recentment ha rebut el reconeixement com a projecte d’innovació pedagògica per part del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. El guardó té com a objectiu promoure, reconèixer i certificar els projectes d’innovació pedagògica impulsats des dels centres educatius d’arreu del país per millorar la qualitat dels serveis que ofereixen contribuint a la millora del sistema educatiu.

Roser Moreno, regidora d’Educació, felicita al centre educatiu roquerol i a la seva comunitat educativa per l’èxit assolit i explica que “un cop més ha quedat demostrat que a la Roca del Vallès comptem amb un sistema educatiu innovador i referencial que representa un vertader estímul formatiu i educatiu pels nostres alumnes”. En aquest sentit, aquest guardó se suma al premi que l’Institut de la Roca ha rebut recentment en el marc del Mobile World Congress per la implantació del projecte ‘Rockalins’.

Un projecte singular en l’àrea de matemàtiques

‘Mog.mat’ consisteix en extreure coneixements de matemàtiques a partir de les pròpies vivències dels alumnes utilitzant diferents materials, fent-los pensar, verbalitzant les dades extretes i potenciant el desenvolupament de la competència matemàtica. Així, la seva metodologia es basa en:

  • Partir de la contextualització dels continguts, per assegurar la funcionalitat.
  • Passar per les tres fases: vivencial/manipulativa, gràfica i simbòlica, per tal que s’assoleixi l’aprenentatge.
  • Relacionar tots els continguts que s’aprenen manipulant amb els continguts que cal treballar; donar un sentit als materials (reglets de cuisenaire, calculadora, panell numèric, rectes numèriques, jocs matemàtics…).
  • Sistematitzar el càlcul mental a partir del domini del número i la resolució de problemes matemàtics contextualitzats en situacions reals. Fer poques coses, però moltes vegades.
  • Provocar reptes, fer pensar, fer buscar la seva pròpia estratègia i verbalitzar i escriure les dades extretes. Aquesta dinàmica a l’aula comporta que els alumnes siguin els protagonistes de la classe de matemàtiques i el mestre en sigui el guia i provocador de conflictes.
  • Utilitzar l’error com a font d’aprenentatge, per tal de reforçar el pensament crític i millorar l’autoestima.
  • Potenciar l’autonomia personal i el treball cooperatiu.