El certificat digital passa a ser un requisit necessari per poder fer tràmits per internet amb l'Ajuntament
Portada Mail Suscriure's a les notícies RSS

Promoció econòmica El certificat digital passa a ser un requisit necessari per poder fer tràmits per internet amb l'Ajuntament
El certificat digital passa a ser un requisit necessari per poder fer tràmits per internet amb l'Ajuntament

El consistori recomana als veïns i veïnes la utilització de la plataforma idCAT, un sistema gratuït proporcionat pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya. Per a les persones que prefereixin els seus tràmits de forma presencial, l'OAC seguirà prestant atenció als veïns i veïnes amb normalitat i en l'horari habitual.

L’Ajuntament de la Roca del Vallès informa que a partir de l’1 de juny serà imprescindible disposar d’un certificat digital per poder realitzar gestions en línia amb l'Ajuntament. En aquest sentit, el consistori recomana als veïns i veïnes la utilització del sistema idCAT, un servei d'identificació segur i gratuït, proporcionat pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya, que no caduca en el temps i permet identificar-se des de qualsevol ordinador que compleixi amb els requisits demanats.
Com donar-se d’alta

Existeixen dues modalitats d’alta: la telemàtica i la presencial. Pel que fa a l’alta virtual, cal accedir al web d’idCAT, clicant en aquest enllaç, i seguir les indicacions que s’hi donen fins a la instal·lació del certificat personal a l’ordinador. Cal dir, sobre aquest procediment, que en aquests moments l’Ajuntament de la Roca no apareix en el llistat oficial d’entitats vàlides per fer-hi el registre, tot i que en breu hi sortirà com a entitat registradora. L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania ofereix aquest servei, així que no cal desplaçar-se fora del municipi per validar les dades personals (pas 2). En cas de preferir fer l’alta de forma presencial, cal adreçar-se directament  a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament (C/ de Catalunya, 18-24).

Funcionament del servei d'identificació

Un cop instal·lat el certificat al seu ordinador, l’usuari podrà realitzar qualsevol tràmit en línia amb l’Ajuntament, així com nombrosos tràmits i gestions virtuals amb altres administracions.

Es podran seguir fent tràmits presencials a l’OAC amb normalitat

La introducció del requisit d’identificació digital per fer tràmits en línia no afecta de cap manera la realització de tràmits de forma presencial. En aquest sentit, l’OAC seguirà atenent amb normalitat els veïns i veïnes que prefereixin fer els seus tràmits i gestions presencialment.