En una reunió amb el consistori i representants de l’associació de veïns, el govern català va prometre actualitzar els estudis de trànsit i preveure noves mesures.

">

La Generalitat es compromet a millorar la seguretat dels accessos a Santa Agnès de Malanyanes

Última revisió 03-11-2021 11:59
03/11/2021

En una reunió amb el consistori i representants de l’associació de veïns, el govern català va prometre actualitzar els estudis de trànsit i preveure noves mesures.

La setmana passada va tenir lloc una reunió molt important per la mobilitat segura i sostenible a Santa Agnès de Malanyanes. La Generalitat de Catalunya es va comprometre a tirar endavant diverses actuacions per millorar la seguretat viària en els accessos, fet llargament reivindicat pel consistori i el veïnat.

L’Alcalde Albert Gil, el regidor d’Urbanisme, Xavier del Villar, i la regidora de Santa Agnès, Raquel Vilardebó, es van reunir amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, el cap de Serveis Territorials, Daniel Gallego i tècnics del Servei Territorial de Carreteres de Barcelona, per acordar mesures a tal efecte. A la reunió també hi van assistir representants de l’associació de veïns de Santa Agnès, qui van rebre de primera mà els arguments de la Generalitat per tirar endavant diverses iniciatives per millorar la seguretat viària al nucli.

En concret, s’actuarà a tot el tram de la carretera entre l’enllaç de l’autopista C-60 i la rotonda amb la carretera C-35. Consistirà en l’adequació de la senyalització vertical del tram, i millorar la intersecció entre la carretera BV-5105 i l’Avinguda d’Antoni Gaudí. En aquesta intersecció es perllongaran els carrils centrals (aprofitant la zona zebrejada) i s’ampliarà el carril central a 3,50 m d’amplada. A més, en aquesta intersecció i en l’altra del PK 1+700 es pintaran de vermell els carrils centrals i es limitarà la velocitat de pas a 60 km/h. Aquestes actuacions estan previstes que es duguin a terme no més enllà de la primavera de 2022.  A més, la senyalització vertical es canviarà per una de nova que incorporarà el fons groc reflectant per fer-la més visible.

L’Alcalde de la Roca del Vallès, Albert Gil, ha explicat: “El treball constant i la bona relació amb el govern català permeten arribar a acords que milloraran la qualitat de vida de la ciutadania. Així, seguim avançant en la seguretat i la mobilitat sostenible del veïnat, a la vegada que preservem l’identitat agrícola del poble protegint el Pla de Santa Agnès i el seu valor natural i mediambiental”.

Els tècnics del Servei de Carreteres van explicar perquè es descarta l’opció de construir una rotonda en la intersecció: els estudis realitzats sostenen que entre la carretera BV-5105 i l’Avinguda d’Antoni Gaudí empitjorarà la situació actual quant a la fluïdesa del trànsit, alentint la mobilitat. Tot i això, el departament s’ha compromès a actualitzar aquests estudis, realitzant properament un nou estudi d’aforament per poder tenir informació actualitzada sobre el número de vehicles que circulen a l’actualitat, podent distingir entre vehicles lleugers i pesants, com també les velocitats a la que circulen per aquest tram, incorporant també factors que poden ser determinants com la nova realitat de la gratuïtat de l’autopista AP-7. Amb l’estudi realitzat al 2019 es calcula que per aquest punt de la BV-5105 hi circulen 30.000 vehicles al dia, fet que fa inviable que es construeixi una rotonda que entorpiria molt la mobilitat. Això sí, si en aquest nou estudi s’objectiva que no es respecten els límits de velocitat, la Generalitat estudiarà la implantació d’un radar.