Malgrat que no es pugui fer l’atenció presencial, el personal tècnic continua gestionant la majoria de programes de suport a la ciutadania en un moment d’alta demanda

">

Els serveis socials municipals multipliquen els esforços per donar suport a la ciutadania

Última revisió 06-04-2020 11:03
01/04/2020

Malgrat que no es pugui fer l’atenció presencial, el personal tècnic continua gestionant la majoria de programes de suport a la ciutadania en un moment d’alta demanda

L’alerta sanitària i les dràstiques mesures preventives decretades pel Govern espanyol estan tenint un impacte important per moltes famílies del municipi. Els serveis socials municipals es troben en un moment d’alta demanda, sumat a que per seguretat no és possible l’atenció presencial, però tot i així continuen oferint suport i programes d’atenció i acompanyament a les persones que ho necessiten. A més, s’estan coordinant amb altres serveis com la Policia Local, l’ambulatori o els seveis d’infància per continuar amb la detecció i seguiment de casos, que ara poden esdevenir d'especial rellevància per la situació de vulnerabilitat i risc en aquests moments d'excepcionalitat.

De fet, s’està realitzant un esforç per atendre els casos de risc prioritaris, per exemple trucant a totes les persones majors de 65 anys de la Roca del Vallès per fer exploració de la seva situació i les possibles necessitats i donar informació. La regidora d’Afers Socials i Famílies, Roser Moreno, ha explicat que “ara més que mai des del consistori hem de donar suport a les persones que més ho necessiten, i preparar-nos per seguir fent-ho un cop s’aixequi la mesura de confinament.”

Pel que fa als programes, es continua prestant:

  • El programa d'aliments frescos municipal
  • Entrega d'aliments al Xiprer tan a nivell d'urgència com les ordinàries
  • Servei d'Atenció a Domicili pel que respecta al suport a l'autonomia personal i s'està ampliant i fent de nou en els casos que ho demanen i es valora necessari
  • Targetes moneder en concepte d'ajut de menjador per a les famílies beneficiàries
  • Gestió d’atencions domiciliàries per portar aliments i necessitats bàsiques a aquells usuaris més vulnerables que no poden sortir al carrer
  • Gestió d’ajuts econòmics per a cobrir necessitats bàsiques de les famílies ja usuaris del servei, com els nous casos
  • Coordinació i derivacions al Servei Local d'Ocupació per a orientacions i suport en matèria de treball
  • Servei de Teleassistència així com noves altes i informar de telèfon per informació del Covid-19 a majors de 65 anys
  • Repartiment dels lots d'higiene entregats per Càrites.

Totes les persones que necessitin posar-se en contacte amb els serveis socials ho poden fer al telèfon de l’Ajuntament (938 422 016) i a la centraleta que s'ha habilitat al Consell Comarcal del Vallès Oriental telèfon: 93 860 07 06